2021年1月16日 星期六

21天禁食禱告 第三週禱文

 

禁食禱告 第三週禱文

21天自潔禁食禱告(2021年1/4-1/24)
禁食的方式

1/4-1/6全天禁食;可以喝流質的食物,務必要喝水,或可適時補充電解質。
1/7-1/24一天禁食一餐。
無論採用何種禁食方法,請務必在身體狀況許可的情況下進行,操練跟隨聖靈的引導,自由喜樂地進行21天的自潔禁食禱告。

導讀的流程
1.根據主題經文直禱2-3遍,若有兩三人一起禱告,則輪流直禱經文。
2.默想經文,或按著默想的引導來進行默想,安靜聆聽,領受神的光照與開啟。
3.最後用默想的領受或是禱告指引來向神禱告,若有兩三人一起禱告,則輪流話禱。

第三週(1/18-1/24)
第15天 2021-1-18 (週一) 主題:除去易怒的心(每天晚上12:00影片上架)

經文:不輕易發怒的,勝過勇士;治服己心的,強如取城。(箴16:32)

默想

1.我是否常常被某人、某事激怒?求聖靈顯明我內心是否有不饒恕或未得醫治的傷害?

2.我的易怒是否影響身邊的人,不想親近我?我是否曾因怒氣而傷害了別人?甚至影響家庭、職場的和諧,破壞肢體之間的合一?

3.我是否曾經在暴怒中,對人發生肢體的暴力?求聖靈光照我是否被「怒氣的靈」挾制?

禱告指引

1.求聖靈幫助我敞開心,誠實處理對人的不饒恕,或從事件的陰影中得釋放、得自由。

2.求主幫助我能為易怒的情緒悔改,向人道歉、補償,求主幫助我的生命更新變化帶出見證,重新與人建立美好的關係。

3.求主引導我察覺「怒氣的靈」對我生命的挾制與掌控,幫助我靠著聖靈的能力治服「怒氣」,使我脫離黑暗權勢的挾制與掌控。

Day 15 2021-1-18 (Monday)  
Subject: Get rid of the irritability in my heart
Scripture: Proverbs 16:32
Meditate:
1. Am I often easily angered by someone or something? Ask the Holy Spirit to show whether there is unforgiving or unhealed harm in my heart.
2. Does my irritability affect the people around me and stop them from getting close to me? Have I hurt anyone out of anger, affected the harmony of the family or the workplace, or destroyed the unity of the body?
3. Have I ever experienced physical violence against people in a rage? Pray for the Holy Spirit to enlighten me. Am I being held hostage by the "spirit of anger"?
Prayer guidelines:
1. Ask the Holy Spirit to help me open my heart and deal with unforgiveness honestly, or to be released and free from the shadow of the incident.
2. Pray for the Lord to help me repent of my irritability emotions, apologize to and perhaps even compensate others, and to help me bring out testimony of the renewal and changes in my life, and re-establish beautiful relationship with others.
3. Pray for the Lord to guide me to be aware of the threat and control of the "spirit of anger" over my life, and help me conquer "anger" by the power of the Holy Spirit, and free me from the threat and control of the power of darkness.
第16天 2021-1-19 (週二) 主題:除去苦毒的心(每天晚上12:00影片上架)

經文:你們心裏若懷著苦毒的嫉妒和紛爭,就不可自誇,也不可說謊話抵擋真道。這樣的智慧不是從上頭來的,乃是屬地的,屬情慾的,屬鬼魔的。(雅3:14-15)

默想

1.「苦毒的嫉妒」指不滿對方,因而心裡忌恨;「紛爭」指因自私的野心,在教會分門別類。省察自己的心裏,是否懷著苦毒的嫉妒和紛爭?

2.省察自己的內裡是否有什麼信念,是能夠幫助我成功,但卻不是從上頭來的智慧?

3.思想:「惟獨從上頭來的智慧,先是清潔,後是和平,溫良柔順,滿有憐憫,多結善果,沒有偏見,沒有假冒。」更多渴慕得著。

禱告指引

1.求主幫助我清楚察覺內心的「苦毒」,引導我被真理煉淨,活出真理、活出基督的愛。

2.求主幫助我,除去那些不是從上頭來的信念,對我生命的影響。

3.求真理的靈將神的話語並神話語中的能力充滿我,使我有能力活出神的智慧,結出生命的果子。

Day 16 2021-1-19 (Tuesday)  
Theme: Get rid of the bitter heart
Scripture: James 3:14-15
Meditate:
1. "Bitter jealousy" refers to dissatisfaction with the other party, which leads to jealousy; "Strife" refers to the classification of churches due to selfish ambition. Examine your heart, is there bitter jealousy and strife?
2. Examine whether there are any earthly beliefs that I currently believe can help me succeed, but are not from God?
3. Instead, mediate that we can gain wisdom from above: "But the wisdom from above is first pure, then peace-loving, gentle, compliant, full of mercy and good fruits, unwavering, without pretense."
Prayer guidelines:
1. Pray for the Lord to help me clearly realize the "bitterness" in my heart, and guide me to be refined by the truth, live out the truth, and live out the love of Christ.
2. Ask God to remove the influence of beliefs that are not from Him on my life.
3. Ask the spirit of truth to fill me with God’s words and the power in His words, so that I can live out God’s wisdom and bear the fruit of life.
第17天 2021-1-20 (週三) 主題:除去膽怯的心(每天晚上12:00影片上架)

經文:為此我提醒你,使你將 神藉我按手所給你的恩賜再如火挑旺起來。因為 神賜給我們,不是膽怯的心,乃是剛強、仁愛、謹守的心。(提後1:6-7)

默想

1.面對屬靈爭戰,如:傳福音、作見證、為真理發聲、為病人禱告,我是否經常感到膽怯?

2.我是否正對要回應神的呼召感到膽怯?是否正為要承擔更大的責任、服事感到膽怯?

3.思想:「啟21:8惟有膽怯的、不信的…,他們的分就在燒著硫磺的火湖裏」;指明「膽怯」是從仇敵魔鬼來的。我如何靠主除去膽怯的心?

禱告指引

1.求主幫助我藉著禁食禱告,擴張我的信心,勇敢面對屬靈爭戰,更多經歷神超自然的大能。

2.求聖靈顯明我膽怯的原因,並賜我剛強、仁愛、謹守的心,迎向呼召、承擔責任與服事。

3.求真理的靈潔淨我,除去膽怯的心;建造我,使我靠主成為一個剛強壯膽,大有信心的人。

Day 17 2021-1-20 (Wednesday)  
Subject: Remove a timid heart
Scripture: 2 Timothy 1:6-7
Meditate:
1. Facing spiritual warfare, such as: preaching the gospel, witnessing, speaking for the truth, praying for the sick, do I often feel timid?
2. Am I timid about answering God's call? Am I timid about taking on greater responsibilities and serving?
3. Revelation 21:8 states “But the cowards, faithless... their share will be in the lake that burns with fire and sulfur, which is the second death."; indicating that "cowardly" comes from the enemy, the devil. How do I rely on God to get rid of my timid heart?
Prayer guidelines:
1. Pray for the Lord to help me expand my faith by fasting and praying, bravely facing spiritual warfare, and experience more of God's supernatural power.
2. Ask the Holy Spirit to show me the reason for my timidity, and give me a strong, loving, and disciplined heart to meet the call, take responsibility and serve.
3. Pray for the spirit of truth to cleanse me and remove the timid heart; build me up and make me a strong, courageous and confident person through the Lord.
第18天 2021-1-21 (週四) 主題:除去奴僕的心(每天晚上12:00影片上架)

經文:你們所受的,不是奴僕的心,仍舊害怕;所受的,乃是兒子的心,因此我們呼叫:「阿爸!父!」聖靈與我們的心同證我們是 神的兒女;既是兒女,便是後嗣,就是 神的後嗣,和基督同作後嗣。如果我們和他一同受苦,也必和他一同得榮耀。(羅8:15-17)

默想

1.呼叫「阿爸!父!」時,我是否會想到自己的父親?我和父親的關係是否影響到我與天父的關係和對祂的認識?

2.我對天父是否有兒子的心?或是仍然對祂感到害怕,像僱工奴僕的心?我裡面有孤兒的靈嗎?

3.我是否看見自己與基督、與許多神兒女同作後嗣,同蒙應許,同得基業?

禱告指引

1.求天父的愛充滿我,使我的心轉向父親,饒恕父親,也醫治我的父親,重建我與父親的關係。

2.願天父的愛充滿我,讓我不再害怕,轉變我僱工奴僕的心、孤兒的靈,恢復為神兒女,回到天父懷抱。

3.求聖靈引導我與基督聯合,使我願意與基督一同受苦,且一同得榮耀,成為真正承受產業的後嗣。

Day 18 2021-1-21 (Thursday)  
Subject: Remove the spirit of slavery
Scripture: Romans 8:15-17
Meditate:
1. When calling "Abba! Father!", do I think of my father? Does my relationship with my father affect my relationship with Heavenly Father and my knowledge of Him?
2. Do I have a son's heart for my Heavenly Father or am I afraid of Him like a hired servant? Is there an orphan spirit in me?
3. Do I see myself being a joint heir with Christ, as children of God, sharing the promise and inheriting the same inheritance?
Prayer guidelines:
1. Pray for the Father’s love to fill me, turn my heart to my father, forgive and heal him, and rebuild my relationship with my father.
2. May the love of Heavenly Father fill me, so that I will no longer be afraid. Change my heart of hired servant and spirit of orphan, and return to being a child of God and return to the embrace of the Father.
3. Pray for the Holy Spirit to lead me to unite with Christ, so that I am willing to suffer together with Christ, and be glorified together, and become a true heir to inheritance.
第19天 2021-1-22 (週五) 主題:除去自以為義的心(每天晚上12:00影片上架)

經文:法利賽人站著,自言自語地禱告說:『 神啊,我感謝你,我不像別人勒索、不義、姦淫,也不像這個稅吏。我一個禮拜禁食兩次,凡我所得的都捐上十分之一。』(路18:11-12)

默想

1.思想自己因著耶穌的救贖與聖經的教導,有能力活出好行為,但是否因此讓自己在看那些未信之人的言行時,心中也生出法利賽人自以為義的心態呢?

2.思想自己優秀表現、引以為傲的事,也許真的優異,但是否有自以為義的心態?我內心的動機是什麼?

3求聖靈光照我和父神是否有真實親密的關係,真知道祂對我的愛和肯定?還在仍在「宗教」的裡面?

禱告指引

1.求主顯明我自以為義的驕傲,並悔改求主醫治我,讓我靈裡的眼睛被校正,能從神的眼光看自己與別人,不讓自己成為現代的法利賽人。

2.為內心不聖潔的動機悔改,求主幫助我有優異的表現時,能向父神感恩,將榮耀歸給神。

3.求天父的愛充滿我,使我在愛中與祂建立真實親密的關係,也能感受天父對世人的愛與憐憫。

Day 19 2021-1-22 (Friday)  
Theme: Get rid of the self-righteous heart
Scripture: Luke 18:11-12
Meditate:
1. We have the ability to achieve good behaviours because of the salvation of Jesus and the teaching of the Bible, but do we have the mentality of the Pharisees when we look at the unbelievers?
2. Think about what you are doing well and proud of. Maybe you are really good, but do you have a self-righteous mentality? What is your inner motive?
3 Pray for the Holy Spirit to illuminate whether I have a true and intimate relationship with our Father God, and if I know His love and affirmation, or is my faith just a "religion"?
Prayer guidelines:
1. Pray for the Lord to reveal my self-righteous pride, repent and ask the Lord to heal me. Correct my spiritual eyes , so that I can see myself and others through God's eyes, and prevent myself from becoming a modern Pharisee.
2. Repent for the unholy motive in my heart, and ask the Lord to help me to be grateful to our Heavenly Father when I have excellent performance, and give glory to Him.
3. Pray that our Heavenly Father’s love will fill me so that I can establish a true and intimate relationship with Him, and also feel His love and compassion for the world.

第20天 2021-1-23 (週六) 主題:鹽若失了味,只能任人踐踏(每天晚上12:00影片上架)

經文:你們是世上的鹽。鹽若失了味,怎能叫它再鹹呢?以後無用,不過丟在外面,被人踐踏了。(太5:13 5)

默想

1.基督徒的「鹽的鹹味」,只會在信仰與社會上不同時顯明出來。在家人、主管同事、師長同學朋友面前,我有讓他們知道我是基督徒嗎?

2.當家人、主管同事、師長同學朋友,發表或做出一些我認為不合真理的事,或對信仰和教會有誤解,或是我覺得他們的生命需要神,我是否覺得自己有義務用智慧的話去溝通、去幫助他們?

3.我是否心中渴望並相信自己能靠著聖靈,在世上成為一個有屬靈影響力的基督徒呢?

禱告指引

1.求主幫助我以身為基督徒為榮,並能在我生活的周遭活出信仰,用生命為主作見證。

2.求主幫助我不以福音為恥、不消滅聖靈的感動,能適時分享信仰中的想法、經歷,能突破自己與家人、同事、同學朋友關係上的框架,讓我的分享成為他們的幫助和祝福。

3.回應主的呼召,成為「世上的鹽」,並求主幫助我時刻倚靠聖靈,成為有屬靈影響力的基督徒。

Day 20 2021-1-23 (Saturday)  
Subject: If salt loses its taste, it can only be trampled on
Scripture: Matthew 5:13
Meditate:
1. The "salty taste of salt" of Christians will only show up when the faith is different from the society. Do I openly admit that I’m a Christian to my family, colleagues, supervisors, teachers, classmates and friends?
2. When my family members, colleagues, supervisors, teachers, classmates and friends say or do things that I think are not in accordance with the truth, or have misunderstandings about the faith and the church, or I feel that their lives need God, do I feel obligated to use wisdom to communicate and help them?
3. Do I desire and believe in my heart that I can rely on the Holy Spirit to become a spiritually influential Christian in the world?
Prayer guidelines:
1. Pray for the Lord to help me to be proud of being a Christian, and to live out my faith, and to use my life as my witness.
2. Ask the Lord to help me not be ashamed of the gospel, not to eliminate the touch of the Holy Spirit, and to share the thoughts and experiences of my faith in a timely manner. Ask the Lord to break through the boundaries in my relationships such that my sharing can become help and blessings to my family members, colleagues, supervisors, teachers, classmates and friends.
3. Respond to the Lord’s call to become "the salt of the world" and to rely on the Holy Spirit at all times to become a Christian with spiritual influence.
第21天 2021-1-24 (週日) 主題:只聽我主的聲音(每天晚上12:00影片上架)

經文:耶和華 神吩咐他說:「園中各樣樹上的果子,你可以隨意吃,只是分別善惡樹上的果子,你不可吃,因為你吃的日子必定死!」…蛇對女人說:「你們不一定死;…(創2:16-17;3:4)

默想

1.神是信實的,祂的話是可信的,我是否能聽見主的聲音、認得主的聲音,並遵行神的話?我是否能分辨並拒絕惡者引誘我不聽從神話語的試探?

2.對於聖經中神的話語,我內心有「真的嗎?」多疑的意念,有懷疑、負面等不相信的想法嗎?

3.思想我與父母相處的模式,影響我聽從神的話語嗎?思想我過去接觸過異教信仰的經典、咒語,使我對神的話語不渴慕、不理解嗎?

禱告指引

1.求主潔淨我的心思意念,幫助我信靠聖經上的每一句話語,並且操練、經歷神話語的大能,勝過仇敵的謊言。

2.求聖靈顯明我多疑的原因,也為自己的信心正在經歷試驗感謝主,並求主除去懷疑、負面等不信的惡心對我生命的影響。

3.求主醫治我,除去黑暗權勢對我靈裡的蒙蔽與挾制,使我全然相信、領受神的話語,在神愛中我只聽我主的聲音。

Day 21 2021-1-24 (Sunday)  
Subject: Only listen to the voice of my Lord
Scripture: Gen 2:16-17; 3:4
Meditate:
1. God is faithful and his words are credible. Can I hear and recognise the Lord's voice, and obey God’s words? Can I discern and reject the temptation of the evil one to lure me to disobey His Word?
2. Regarding everything that is mentioned in the Bible, do I have suspicious thoughts in my heart, or doubts, negative thoughts and other disbeliefs?
3. Does my way of interactions with my parents influence me in obeying God's word? Have I come into contact with scriptures and mantras of pagan beliefs in the past that stop me from yearning for or understanding the word of God?
Prayer guidelines:
1. Pray for the Lord to purify my thoughts and mind, help me to trust every word in the Bible, and practice and experience the power of God's word to overcome the lies of the enemy.
2. Ask the Holy Spirit to reveal the reason(s) for my suspiciousness, and thank the Lord for the test of my faith. Ask the Lord to remove the disbeliefs, doubt and negativity that have affected my life.
3. Pray for the Lord to heal me and to remove the blinded and coercive power of darkness, so that I can fully believe and receive the word of God. Through the love of God, I only listen to the voice of my Lord.

沒有留言:

月行事曆