2021年1月4日 星期一

21天自潔禁食禱告

進入2021年「對齊跨越」的新年度,神將帶領我們「同走一條全新的路」。台北母堂周巽正牧師領受在新一年的開始,我們需要先以自潔來與神對齊,因此將2021年1/4〜1/24訂為「全教會21天自潔禁食禱告日」。

Thanks for the translation from Perth Bread of Life Christian Church

 21天自潔禁食禱告(2021年1/4~1/24)

禁食的方式

  • 1/4~1/6全天禁食;可以喝流質的食物,務必要喝水,或可適時補充電解質。
  • 1/7~1/24一天禁食一餐。
  • 無論採用何種禁食方法,請務必在身體狀況許可的情況下進行,操練跟隨聖靈的引導,自由喜樂地進行21天的自潔禁食禱告。

導讀的流程
1.根據主題經文直禱2-3遍,若有兩三人一起禱告,則輪流直禱經文。
2.默想經文,或按著默想的引導來進行默想,安靜聆聽,領受神的光照與開啟。
3.最後用默想的領受或是禱告指引來向神禱告,若有兩三人一起禱告,則輪流話禱。

第一週1/4-1/10
第1天 2021-1-4 (週一) 主題:自潔脫離卑賤的事

經文:在大戶人家,不但有金器銀器,也有木器瓦器;有作為貴重的,有作為卑賤的。人若自潔,脫離卑賤的事,就必作貴重的器皿,成為聖潔,合乎主用,預備行各樣的善事。(提後2:20-21) 

默想
1.「自潔」的意思是我自願、甘心樂意被神潔淨。人必需自願,神才能動工在我們的生命中。在我心深處,對神煉淨我生命的工作是否全然降服?
2.在我的心思意念中,是否有什麼根深蒂固的信念,其實跟聖經的真理是相違背的,還有哪些行為、生活方式是需要被神來潔淨的?
3.我有沒有一些脾氣、嗜好、習慣,雖然不至於犯罪,卻經常使我失去了神的同在,或攔阻了我更多渴慕神、親近神?

禱告指引
1.求主為我造一個自願、甘心樂意被神潔淨的心,願意接受聖靈在我的生命做潔淨的工作。
2.求主來潔淨我的心思意念,幫助我在祂的真理中扎根,勝過罪、活出聖潔的生命。
3.求主幫助我自潔,脫離卑賤的事,更多追求神的同在,更多渴慕神、親近神,被神使用。

Day 1 2021-1-4 (Monday)  Subject: Clean yourself from the Day 1 2021-1-4 (Monday)  Subject: Clean yourself from dishonorable thing
Scripture: 2 Timothy 2:20-21
Meditate:
1. "Self-cleansing" means that I will be cleansed by God voluntarily and willingly. People must voluntarily come, before God can work in our lives. Deep down in my heart, do I completely surrender to God's work of purifying my life?
2. In my mind, are there any deeply-seated beliefs that actually contradict the truth of the Bible? What other behaviors and lifestyles need to be cleansed by God?
3. Do I have any temperament, hobbies, or habits that, although I am not sinning, often make me lose the presence of God, or prevent me from thirsting for God and getting closer to God?
Prayer guidelines:
1. Pray for the Lord to create for me a willing heart to be cleansed by God, willing to accept the work of the Holy Spirit to cleanse my life.
2. Pray for the Lord to cleanse my mind, help me take root in His truth, overcome sin and live a holy life.
3. Pray for the Lord to help purify myself, get rid of dishonorable things, pursue the presence of God more, thirst for God, get close to God and be used by God.
第2天 2021-1-5 (週二) 主題:除去悖逆頑梗的心

經文:撒母耳說:耶和華喜悅燔祭和平安祭,豈如喜悅人聽從他的話呢?聽命勝於獻祭;順從勝於公羊的脂油。悖逆的罪與行邪術的罪相等;頑梗的罪與拜虛神和偶像的罪相同。…(撒上15:22-23a) 

默想
1.掃羅的悖逆與頑梗,反應出內心的不順服和侮慢強勢,導致他看自己的想法、感受比神的命令和次序更為重要,我是否也有這樣的生命態度呢?
2.更深地省察我的生命,有哪些悖逆與頑梗的“根”,或許是來自創傷事件?或者來自原生家庭的影響?
3.我的內心是否看重神所喜悅的事?有一顆向神謙卑、柔軟,留心聽從祂話語、甘心順服並且遵行的生命嗎?

禱告指引
1.求主幫助我借鏡掃羅,常常檢視自己的內心,自我操練讓神在一切事上居首位。
2.求主醫治我生命中因“自我防衛”而生出的不安全感,脫離傷害及錯誤的原生家庭影響。
3.求主幫助我看重神、看重神所喜悅的事,將聽命、順從的生命獻上給神。

Day 2 2021-1-5 (Tuesday)  
Subject: Get rid of the rebellious and stubborn heart
Scripture: 1 Samuel 15:22-23a
Meditate:
1. Saul's rebelliousness and stubbornness reflected his inner disobedience and insults, which caused him to see his own thoughts and feelings with greater importance than God's orders and order. Do I also have this attitude toward life?
2. Looking deeper into my life, what are the "roots" of rebellion and obstinacy, perhaps from traumatic events? Or influence from my origin family?
3. Does my heart value things that please God? Is my life humble and soft to God, listens carefully to His words, obeys and obeys willingly?
Prayer guidelines:
1. Pray for the Lord to help me learn from Saul, always check my heart, self-discipline so that God has the first place in everything.
2. Pray for the Lord to heal the insecurity that arises from "self-defense" in my life, and get rid of the harmful and wrong influence of my origin family.
3. Pray for the Lord to help me to value God, value the things that please God, and to give God a life of obedience.
第3天 2021-1-6 (週三) 主題:除去與人之間的爭競

經文:你們禁食,卻互相爭競,以凶惡的拳頭打人。你們今日禁食,不得使你們的聲音聽聞於上。(賽58:4)

默想
1.食物使我們的身體有力量,而禁食正是藉著身體缺少食物時的軟弱、缺乏力量,向神表明我們是何等的需要祂;因此當我們禁食,肉體卻依然充滿血氣,這樣的禁食是不能討神喜悅的。
2.在我的人際關係中,我是否經常發生與人爭競、紛爭的事,或是很容易對人生氣、怒氣相向?
3.是否還有甚麼人,是我至今還不能原諒的?或是我曾經虧欠人,卻沒有道歉、補償;求聖靈光照,我需要饒恕或向神認罪的部分?

禱告指引
1.求主幫助我轉向祂,真實體認到自己不過是軟弱需要主的人,不再靠著自己,全然倚靠主。
2.求主幫助我靠著聖靈,得著生命更新變化的能力,治死那些屬肉體與屬血氣的敗壞。
3.求主幫助我饒恕那些得罪我、使我受傷的人,也願意道歉、補償我所虧欠的人。

Day 3 2021-1-6 (Wednesday)  Subject: Excluding competition with others
Scripture: Isaiah 58:4
Meditate:
1. Food gives our body strength, and fasting uses the weakness and lack of strength to show God how much we need Him. However, if we fast, and we are still relying on our flesh and blood, that type of fasting is not pleasing to God.
2. In my interpersonal relationship, do I often compete with others, quarrel with others, get angry, or get angry at others easily?
3. Is there anyone that I still cannot forgive? Or I owed someone, but did not apologize or compensate to the person? Ask the Holy Spirit for enlightenment, the part I need to forgive or confess my sins to God.
Prayer guidelines:
1. Pray for the Lord to help me turn to Him, and truly realize that I am just a weak person who needs the Lord, no longer relying on myself, and totally relying on the Lord.
2. Pray for the Lord to help me gain the power to renew and change my life by relying on the Holy Spirit and put to death the corruption of the flesh and blood.
3. Ask the Lord to help me forgive those who have offended and hurt me, and are willing to apologize and compensate to those i owed.
第4天 2021-1-7 (週四) 主題:除去嘴唇的不潔

經文:那時我說:「禍哉!我滅亡了!因為我是嘴唇不潔的人,又住在嘴唇不潔的民中,又因我眼見大君王-萬軍之耶和華。」有一撒拉弗飛到我跟前,手裏拿著紅炭,是用火剪從壇上取下來的,將炭沾我的口,說:「看哪,這炭沾了你的嘴,你的罪孽便除掉,你的罪惡就赦免了。」(賽6:5-7) 

默想
1.我是否經常和人聊是非、說「八卦」,或是批評、論斷我不喜歡的人,或是常對自己、別人說負面、咒詛、不造就人的話…?
2.祭壇是贖罪的地方。我的嘴需要領受主的赦免與潔淨,好讓我的口被分別為聖,在所處的環境,有能力為主做見證。
3.思想自己要如何謹守口舌,不為討好人、不落入試探,進而改變氛圍,影響身邊人的言談。

禱告指引
1.為從口而出的話語,給自己和他人帶出負面的影響悔改,並求主除去這些話語對自己及別人所帶來的挾制。
2.求主幫助我立定心志,讓我的口被神分別為聖,作主見證,宣告神的大能。
3.邀請聖靈掌管我,幫助我謹慎言談,只說造就人的好話,祝福身邊每一個人。

Day 4 2021-1-7 (Thursday)  
Subject: Remove the uncleanness of lips
Scripture: Isaiah 6:5-7
Meditate:
1. Do I often talk about right and wrong of others, gossip, criticize or judge people I don't like, or often say negative, curse, and non-edifying things to myself and others...?
2. The altar is the place of atonement. My mouth needs to receive the Lord’s forgiveness and cleansing, so that my mouth can be sanctified, and have the ability to bear witness to the Lord in the environment.
3. Think about how to hold our tongue, not to please others, not to fall into temptation, and then change the atmosphere and affect the conversation of people around you.
Prayer guidelines:
1. Repent for the words spoken out of your mouth that will bring negative effects to yourself and others, and ask the Lord to remove the coercion that these words bring to yourself and others.
2. Pray for the Lord to help me set my mind, let my mouth be sanctified by God, be a witness to the Lord, and declare the power of God.
3. Invite the Holy Spirit to take charge of me, help me to speak carefully, only say good things that edifies people, and bless everyone around me.
第5天 2021-1-8 (週五) 主題:脫離屬世界的體系

經文:你們離開吧!離開吧!從巴比倫出來。不要沾不潔淨的物;要從其中出來。你們扛抬耶和華器皿的人哪,務要自潔。(賽52:11) 

默想
1.巴比倫、不潔淨的物,可能是實質上的偶像,也可能是心中所愛大過於神的偶像。請省察我們自己,需要離開道德上、信仰上、關係上一切不討神喜悅的人事物,或罪惡的影響力。
2.我們並非要與未信親友分開住或斷絕關係,也不是排斥社會中、職場上他人的宗教,而是要分別自己為聖,並且真實活出聖潔的生活和屬神的影響力。
3.思考如何穩定自己禱告祭壇的生活,在禱告中分別自己為聖。

禱告指引
1.求主幫助我離開實質的偶像與心中的偶像,斷開不潔淨的物。
2.求主幫助我堅定信心,按照神的話語來生活,有勇氣在生活中活出影響力。
3.求主幫助我天天穩定禱告,成為君尊的祭司,自潔禱告,分別為聖。

Day 5 2021-1-8 (Friday)  
Subject: Break away from the system of the world
Scripture: Isaiah 52:11
Meditate:
1. Babylonian’s unclean things may be idols in substance, or idols that are loved more than God in the hearts. Please examine ourselves. We need to leave the influence of morality, faith, and relationships with all people, things, or sins that are not pleasing to God.
2. We do not want to live apart or sever relationship with unbelievers, nor do we reject the religions of others in society or in the workplace, but to separate ourselves as holy, and truly live a holy life with divine influence.
3. Think about how to stabilize your prayer life, and sanctify yourself through prayers.
Prayer guidelines:
1. Ask the Lord to help me to leave the idols in substance or in my heart, and to disconnect the unclean things.
2. Ask the Lord to help me strengthen my faith, live according to God's word, and have the courage to live out an influencing life.
3. Pray for the Lord to help me pray steadily every day, be priestly hood, asking for scantificaltion and holiness.
第6天 2021-1-9 (週六) 主題:除去靈裡的無感

經文:可用甚麼比這世代呢?好像孩童坐在街市上招呼同伴,說:我們向你們吹笛,你們不跳舞;我們向你們舉哀,你們不捶胸。(太11:16-17)

默想
1.「吹笛」指婚禮中吹笛跳舞,「舉哀」指喪禮中舉哀捶胸。我是否對於生活中「吹笛」的喜、「舉哀」的悲,都無動於衷?我是否需要改變只想到自己的思考,更多關心別人,也更多同理別人的處境?我是否要有勇氣去改變冷漠、不好意思的習慣?
2.我是否和這世代一樣,對於屬靈事物的喜與悲、好與壞,無動於衷、麻木不仁?或是我能追求真理、遠離罪惡,想要喚醒、影響這世代?
3.我是否曾遭遇傷痛或打擊,還未得到醫治,使我失去了去感受、去回應和去愛的能力?

禱告指引
1.求主幫助我活出主的愛,學習主動去關懷,用神所賜的恩賜能力去幫助別人。
2.求主幫助我不是與世人一樣,而是有屬靈覺醒,活出君尊祭司的能力,能去影響別人。
3.得醫治的人才能帶出醫治,請為自己能饒恕、更深的得醫治禱告。

Day 6 2021-1-9 (Saturday)  
Subject: Remove the indifference in the spirit
Scripture: Matthew 11:16-17
Meditate:
1. "Playing Flute" refers to music and dancing at the weddings, and "to mourn" refers to the funerals. Am I indifferent to the joy of "playing the flute" and the sorrow of "mourning" in life? Do I need to change my thinking, caring more about others, and empathizing with others? Should I have the courage to change my coldness?
2. Am I indifferent and insensitive to spiritual things like joy and sorrow, good and bad, like this generation? Or can I pursue the truth, stay away from sin, to awaken and influence this generation?
3. Have I ever suffered a pain or shock that has not yet been healed, that I lose the ability to feel, respond and love?
Prayer guidelines:
1. Pray for the Lord to help me live out the love of the Lord, learn to take the initiative to care, and use God's gift and ability to help others.
2. Ask the Lord to help me not to be like the world, but to be spiritually awakened, to live out the power of a priest, and to influence others.
3. Only those who are healed can bring out the healing. Please pray for forgiveness and deeper healing.
第7天 2021-1-10 (週日) 除去憂慮的心思

經文:「所以我告訴你們,不要為生命憂慮吃甚麼,喝甚麼;為身體憂慮穿甚麼。生命不勝於飲食嗎?身體不勝於衣裳嗎?你們看那天上的飛鳥,也不種,也不收,也不積蓄在倉裏,你們的天父尚且養活牠。你們不比飛鳥貴重得多嗎?你們哪一個能用思慮使壽數多加一刻呢?(太6:25-27) 

默想
1.「憂慮」常常是來自於負面、不信想法的惡性循環,而「思慮」則是用心思意念去擔心、煩惱一些我們認為很重要的事。我是否經常被「憂慮」困住?主說:「生命不『勝於』飲食嗎?」「你們不『比飛鳥貴重得多』嗎?」
2.憂慮是對神失去信心的指標。我需要憑著信心相信天父愛我,祂知道我的需要,祂會充充足足地供應我的生活。

禱告指引
1.求主幫助我們突破負面、不信想法的惡性循環,以讚美感謝來敬拜禱告,讓自己的情緒、思想被釋放,能被聖靈自由引導。
2.求主幫助我們竭力進入安息——對神有信心。

Day 7 2021-1-10 (Sunday)  
Subject: Get rid of a worried mind
Scripture: Matthew 6:25-27
Meditate:
1. "Worrying" often comes from a vicious circle of negative and unbelief thoughts, while "thinking" is using our thoughts to worry about and be troubled by things that we think are important. Am I often trapped by "worries"? The Lord said, "Isn't life "better" than food?" "Aren't you "much more valuable than birds"?"
2. Worry is an indicator of loss of faith in God. I need to rely on faith to believe that our Heavenly Father loves me, He knows my needs, and He will provide for my life adequately.
Prayer guidelines:
1. Pray for the Lord to help us break through the vicious circle of negative and unbelief thoughts, worship and pray with praise and thanks, so that our emotions and thoughts can be released, and we can be freely guided by the Holy Spirit.
2. Ask the Lord to help us try our best to enter rest - have faith in God.

沒有留言:

月行事曆