2021年1月10日 星期日

21天禁食禱告 第二週禱文

 

禁食禱告 第二週禱文

刊登於 2021/01/10

21天自潔禁食禱告(2021年1/4-1/24)
禁食的方式
1/4-1/6全天禁食;可以喝流質的食物,務必要喝水,或可適時補充電解質。
1/7-1/24一天禁食一餐。
無論採用何種禁食方法,請務必在身體狀況許可的情況下進行,操練跟隨聖靈的引導,自由喜樂地進行21天的自潔禁食禱告。

導讀的流程
1.根據主題經文直禱2-3遍,若有兩三人一起禱告,則輪流直禱經文。
2.默想經文,或按著默想的引導來進行默想,安靜聆聽,領受神的光照與開啟。
3.最後用默想的領受或是禱告指引來向神禱告,若有兩三人一起禱告,則輪流話禱。

第二週1/11-1/17
第8天 2021-1-11 (週一) 主題:除去貪財的惡根
經文:只要有衣有食,就當知足。但那些想要發財的人,就陷在迷惑、落在網羅和許多無知有害的私慾裏,叫人沉在敗壞和滅亡中。貪財是萬惡之根。有人貪戀錢財,就被引誘離了真道,用許多愁苦把自己刺透了。(提前6:8-10) 

默想
1.思想我現在的財務狀況是否令我滿足?我是否有「貧窮」的心態?是否我將安全感建立在金錢之上?
2.我正被金錢的缺乏或債務綑綁嗎?求聖靈光照我造成缺乏或負債的原因,是因「貪財」的意念而造成的嗎?
3.主耶穌說:「一個人不能事奉兩個主;不是惡這個、愛那個,就是重這個、輕那個。你們不能又事奉神,又事奉瑪門。」我能愛神、看重神的一切,勝過愛錢財、看重錢財嗎?

禱告指引
1.求主調整我的價值觀,除去我內裡「貧窮」的心態,幫助我倚靠神而非倚靠錢財,將我心中的滿足與安全感建立在與主的關係上。
2.將聖靈光照我造成負債的原因,向神認罪,求神赦免。求主施恩,引導我脫離債務的捆綁。
3.求主賜給我一顆愛神、看重神的心,信靠神的帶領,學習過信心的生活,使我真實經歷神是我一切所需的供應者。

Day 8 2021-1-11 (Monday)  
Subject: Remove the evil roots of greed
Scripture: 1Tim 6:8-10
Meditate:
1. How do I feel about my current financial situation? Am I satisfied by it? Do I have a "poverty" mentality? Do I base my sense of security on money?
2. Am I being tied up by lack of money or debt? Ask the Holy Spirit to illuminate the cause of my lack of money or debt. Is it caused by my ​​"greed for money"?
3. Lord Jesus said: "One person cannot serve two masters; either hate the one and love the other, or value ​​the one and despise the other. You cannot serve God and mammon." Can I love and value God above loving and valuing money?
Prayer guidelines:
1. Pray for the Lord to adjust my values, and get rid of the mentality of "poverty" in me; help me to rely on God instead of money, and build my satisfaction and security on the relationship with the Lord.
2. Let the Holy Spirit illuminate the cause of my lack of money or debt, confess my sins, and ask God for forgiveness. Pray for mercy from the Lord to guide me out of the bondage of debt.
3. Pray for the Lord to give me a heart that loves and values ​​God, trust in God's guidance, and learn to live a life of faith, so that I can truly experience God as the Provider of everything I need.
第9天 2021-1-12 (週二) 主題:制伏自己的心

經文:人不制伏自己的心,好像毀壞的城邑沒有牆垣。(箴25:28) 

默想
1.「制伏自己的心」是指我自己要約束、限制、掌管自己的靈、心思意念、情緒;否則會讓仇敵很輕易的攻擊我,毀壞我的生命。我明白這個真理嗎?
2.我曾因放縱自己的心思意念,導致落入試探、陷入罪中嗎?我是否曾因任憑自己的情緒宣洩,導致身心靈與人際關係俱都受損?
3.制伏自己的心,才能使我的身心靈、人際關係、生活乃至命定不受仇敵的攻擊而毀壞。雖然不容易,但我願意選擇靠著聖靈,順服聖靈的管束,來制伏自己的心嗎?

禱告指引
1.求主幫助我為制伏自己的心盡心竭力,提醒我時刻警覺,靠著聖靈制伏自己的心,勝過試探。
2.求主醫治我的生命,帶領我在主的愛和真理中重建自己,給我恩典和能力,重新修復破碎、毀壞的關係。
3.求主幫助我選擇順服神,信靠神和神的話,邀請聖靈充滿掌管我的心,使我的生命蒙神遮蓋與保護。

Day 9 2021-1-12 (Tuesday)  
Subject: Subduing one’s heart
Scripture: Proverbs 25:28
Meditate:
1. "Subduing my own heart" means that I must restrain, restrict, and control my own spirit, thoughts, and emotions; otherwise, the enemy will easily attack and destroy my life. Do I really understand this truth?
2. Have I ever fallen into temptation or sin because I indulged my own thoughts? Have I ever vented my emotions, causing damage to my body, mind, and interpersonal relationship?
3. Only by subduing my heart can my body, soul, interpersonal relationship, life and destiny not be destroyed by the enemy's attack. Although it is not easy, would I choose to rely on the Holy Spirit and obey the Holy Spirit to control my heart?
Prayer guidelines:
1. Pray for the Lord to help me to do my best in subduing my heart, remind me to always be vigilant, and rely on the Holy Spirit to subdue my heart and overcome temptation.
2. Ask the Lord to heal my life, lead me to rebuild myself in the Lord's love and truth, give me grace and power, and restore any broken and ruined relationship.
3. Pray for the Lord to help me to choose to obey and trust God and His words. Invite the Holy Spirit to fill my heart, so that my life will be covered and protected by God.
第10天 2021-1-13 (週三) 主題:除去嫉妒的心

經文:心中安靜是肉體的生命;嫉妒是骨中的朽爛。(箴14:30) 

默想
1.嫉妒如同身體裡的癌細胞,一天天腐蝕人的生命。在我的內心是否還存有嫉妒的意念?
2.思想我嫉妒別人,是否是我對自己感到不滿意?我常和他人比較、嫉妒,是否也影響了我的人際關係?
3.「心中安靜是肉體的生命」中文標準譯本是「平靜的心帶給肉體生命」。思想我是否因知道自己在神眼中的寶貴與獨特,而擁有「平靜的心」?

禱告指引
1.求聖靈光照我心中的嫉妒,顯明我嫉妒的根源,帶到主面前悔改,求主饒恕並釋放我得醫治,賜我健康的身心靈。
2.求主開我的眼,能用神的眼光看自己、愛自己、欣賞自己,除去我心中的嫉妒,修復我破裂的人際關係。
3.求天父的愛充滿我,使我明白我是天父所愛的兒女,能明白並珍惜自己的寶貴與獨特,使我的心得享平靜,不再被“嫉妒”攪動我的心。

Day 10 2021-1-13 (Wednesday)  
Subject: Get rid of the jealous heart
Scripture: Proverbs 14:30
Meditate:
1. Jealousy is like cancer cells in the body, corrupting people's lives every day. Is there any jealousy in my heart?
2. Is my jealousy of others due to dissatisfaction with myself? Do I often compare with others, and does it affect my interpersonal relationship?
3. A tranquil heart is also a peaceful heart. Do I have a peaceful heart, knowing my preciousness and uniqueness in the eyes of God?
Prayer guidelines:
1. Ask the Holy Spirit to illuminate the jealousy in my heart, reveal the root of my jealousy, bring it to the Lord and repent. Ask the Lord to forgive and release me to be healed, and give me a healthy body, mind, and soul.
2. Pray for the Lord to open my eyes, to see myself, love myself, and appreciate myself with God's eyes, remove the jealousy in my heart, and repair my broken interpersonal relationship.
3. Pray that the Father’s love fills me, so that I understand that I am a son/ daughter whom the Father loves, that I can understand and cherish my preciousness and uniqueness, so that my heart can be peaceful and no longer be disturbed by "jealousy".
第11天 2021-1-14 (週四) 主題:除去驕傲的心

經文:你們年幼的,也要順服年長的。就是你們眾人也都要以謙卑束腰,彼此順服;因為 神阻擋驕傲的人,賜恩給謙卑的人。所以,你們要自卑,服在 神大能的手下,到了時候,他必叫你們升高。(彼前5:5-6) 

默想
1.謙卑是「降低自己」;能謙卑,才能順服。思想我自己是一個順服、謙卑的人嗎?
2.教會的年長者、家中的老父母不一定都通達事理、合乎時宜,我是否從心裡順服、尊榮他們?
3.在團隊中、肢體中,我會欣賞年輕人的稚嫩,有耐心聽取他們的意見嗎?我能從心裡順服比自己年輕、資淺的領袖或主管嗎?

禱告指引
1.求聖靈幫助我一生學習、效法主柔和謙卑的生命,能看見自己的驕傲,能看別人比自己強。
2.為自己能尊榮、順服年長者和年老的父母,經歷因順服而蒙福,能承接教會及家庭上一代的產業和祝福禱告。
3.為自己追求謙卑的生命,竭力連結上一代、下一代進入合一,成為團隊中、肢體中眾人的祝福禱告。

Day 11 2021-1-14 (Thursday)  
Subject: Remove a prideful heart
Scripture: 1 Peter 5:5-6
Meditate:
1. Humility is "lowering oneself"; only by being humble can you obey. Mediate: am I an obedient and humble person?
2. The elders in the church and my parents may have limitations in their views, wisdom and may not be in tune to the trends. Do I still obedient and honor them in my heart?
3. Do I appreciate the immaturity of young people, and am I patient to listen to their opinions within the church body or cell group? Can I truly obey a leader or supervisor who is younger and junior than myself?
Prayer guidelines:
1. Pray for the Holy Spirit to help me learn throughout my life, imitate the Lord's meek and humble life, be able to see my pride, and see others stronger than myself.
2. Pray for being able to honor and obey the elderly and elderly parents, experience blessings due to obedience, and be able to inherit the inheritance and blessings of the previous generation of church and family.
3. Pursue a humble life for oneself, strive to connect the previous and the next generation into oneness, and become a blessing and prayer for everyone in the team and the body.
第12天 2021-1-15 (週五) 主題:除去虛榮的心

經文:喜愛筵席上的首座,會堂裏的高位,又喜愛人在街市上問他安,稱呼他拉比 。(太23:6-7)

默想
1.省察自己是否喜愛虛名(加5:26)、和虛浮的榮耀(腓2:3)。
2.思想我是否太想要得著別人的肯定?是否在我的生命中仍有欠缺、沒安全感?我是否以服事的職位、職稱,或是以服事的忙碌程度,來肯定自己在神心目中的價值?
3.思想神的話語,我們能居上不居下的原則:「你若聽從耶和華─你 神的誡命,就是我今日所吩咐你的,謹守遵行,不偏左右,也不隨從事奉別神,耶和華就必使你作首不作尾,但居上不居下。」(申28:13)

禱告指引

1.求主幫助我為情慾、驕傲認罪悔改。「因為,凡世界上的事,就像肉體的情慾、眼目的情慾,並今生的驕傲,都不是從父來的,乃是從世界來的。」(約壹2:16)
2.求主醫治我生命中的欠缺、不安全感,引導我與神建立真實親密的關係,能與神對齊認識神的心,並能明白神所看重的。
3.用默想經文「申28:13」禱告:求神在我的生命居首位,賜給我屬靈的提升、成長的身量來榮耀神。

Day 12 2021-1-15 (Friday)  
Subject: Removing vanity in our hearts
Scripture: Matthew 23:6-7
Meditate:
1. Examine whether you love fame (Galatians 5:26) and vanity glory (Philippians 2:3).
2. Think about whether I want too much to be recognized by others? Are there deficiencies and insecurity in my life? Am I affirming my value in God's heart by the position or title of serving, or by how busy I am in serving?
3. Think of God’s words, the principle that we can be at the top and not the bottom: “The Lord will make you the head, not the tail. If you pay attention to the commands of the Lord your God that I give you this day and carefully follow them, you will always be at the top, never at the bottom.” (Deuteronomy 28:13)
Prayer guidelines:
1. Ask the Lord to help me confess my sins and repent for my lust and pride. "For everything in the world--the lust of the flesh, the lust of the eyes, and the pride of life - comes not from the Father but from the world." (1 John 2:16)
2. Pray for the Lord to heal the deficiencies and insecurity in my life, guide me to establish a true and intimate relationship with God, align with God, and understand what God values.
3. Pray with meditation on the verse Deuteronomy 28:13 - May God take the first place in my life and give me spiritual improvement and growth to glorify God.
第13天 2021-1-16 (週六) 主題:除去憂悶煩躁的心

經文:我要對神-我的磐石說:你為何忘記我呢?我為何因仇敵的欺壓時常哀痛呢?…我的心哪,你為何憂悶?為何在我裏面煩躁?應當仰望 神,因我還要稱讚他。他是我臉上的光榮,是我的 神。(詩42:9,11) 

默想
1.面對艱難,我們的心常會憂悶煩躁,但大衛卻鼓勵我們要仰望我們的神,要稱讚神。對此,我心中有“不可能”、“辦不到”的謊言嗎?
2.播放親近神、敬拜神的詩歌或音樂,在敬拜中向神來傾訴我所憂傷、痛苦的事。
3.也許久病未得醫治,心中被「神不喜悅我」、「神遺棄我」等負面思想的謊言抓住?

禱告指引: 
1.求主除去我心中的謊言,將憂悶煩躁帶到神面前,靠著聖靈稱讚神,使我得著跨越艱難的力量。
2.求主醫治我的身心靈,使我的情緒得著釋放。藉著禱告、祈求,和感謝,將我所要的告訴神。
3.求聖靈更新我的心思意念,丟棄一切的謊言、非神的信念,用信心跟隨神,並祈求在軟弱中仍有夠用的恩典。

Day 13 2021-1-16 (Saturday)  
Subject: Removing a sad and irritable heart
Scripture: Psalm 42:9,11
Meditate:
1. In the face of difficulties, our hearts are often distressed and irritable, but David encouraged us to look up to our God and praise Him. In this regard, do I have "impossible" and "unable" lies in my heart?
2. Play music or songs about worshipping or drawing close to God, and confide my sad and painful things to God during worship.
3. Maybe you have been ill for a long time without being healed. Are you caught by negative thoughts such as "God is not pleased with me", "God has abandoned me"?
Prayer guidelines:
1. Pray for the Lord to get rid of the lies in my heart, bring our sorrow and irritations to God, and rely on the Holy Spirit to praise God, so that I will have the strength to overcome difficulties.
2. Ask the Lord to heal my body, mind, and soul so that my emotions can be released. Through prayer, supplication, and thanksgiving, tell God what I want.
3. Pray for the Holy Spirit to renew my thoughts and mind, discard all lies and non-God beliefs, follow God with faith, and pray that there is enough grace in our weakness.
第14天 2021-1-17 (週日) 主題:除去懼怕人的心

經文:懼怕人的,陷入網羅;惟有倚靠耶和華的,必得安穩。(箴29:25)

默想
1.面對周遭環境充滿不敬畏神的思想言行、生活方式,我敢於活出聖潔的生命,與眾人不同、甚至被眾人排斥也不懼怕嗎?
2.我身為父母、領袖、屬靈權柄,是否確實在真理上勸戒、幫助偏行己路的人悔改歸正,還是害怕他們生氣、敵擋我而不願意做呢?
3.我懼怕的人和懼怕的原因,是否有難以克服的心理因素、與人錯誤的相處模式,或是屬靈的轄制?

禱告指引
1.求主親自成為我隨時的幫助、我的倚靠與力量,幫助我能活出聖潔的生命,影響這個世代。
2.請用:「愛裏沒有懼怕;愛既完全,就把懼怕除去。因為懼怕裏含著刑罰,懼怕的人在愛裏未得完全。」(約壹4:18)、「你不要怕他們,因那為你爭戰的是耶和華─你的 神。」(申3:22)來為自己能成為合神心意的領袖、屬靈遮蓋禱告。
3.將聖靈光照懼怕的人和懼怕的原因、屬靈的挾制帶到神面前,求主醫治、使我脫離挾制,擁有健康的屬靈生命。

Day 14 2021-1-17 (Sunday)  
Subject: Remove the fear of people
Scripture: Proverbs 29:25
Meditate:
1. Facing the environment of thoughts, words, deeds, and lifestyles that do not fear God, do I dare to live a sanctify life, be different from others, or even be rejected by others?
2. As a parent, leader, or someone with spiritual authority, do I really persuade and help those who have strayed in the truth to repent and reform, or am I afraid that they will get angry and oppose me, and do not want to do it?
3. Are insurmountable psychological factors, wrong ways of getting along with people, or spiritual control reasons for my fear of people?
Prayer guidelines:
1. Pray that the Lord will personally be my help at any time, my trust and strength, to help me live a holy life and influence this generation.
2. Pray that you can become a leader after God’s heart and be spiritually covered using these 2 scriptures: "There is no fear in love. But perfect love drives out fear, because fear has to do with punishment. The one who fears is not made perfect in love." (1 John 4:18), "You shall not fear them, for it is the Lord your God who fights for you” (Deuteronomy 3:22).
3. Ask the Holy Spirit to illuminate the reasons for these fears or fearing of specific people, or spiritual coercion, and bring these before God. Ask the Lord for healing so that I can be free from coercion and have a healthy spiritual life.

沒有留言:

月行事曆