2008年11月9日 星期日

神說不 God Says 'No'

與神對話 Speaking with God...

I asked God to take away my habit.

我求神把我的惡習拿掉。

God said, No.

神說:不

It is not for me to take away, but for you to give it up.

不該是我去「拿掉」,該是你去「捨掉」。

I asked God to make my handicapped child whole.

我求神讓我殘缺的孩子健全。

God said, No.

神說:不!

His spirit is whole, his body is only temporary

他的靈性圓滿,他的身體只是暫時的。

I asked God to grant me patience.

我求神賜我耐性。

God said, No.

神說:不!

Patience is a byproduct of tribulations; it isn't granted, it is learned.

耐性是磨難的副產品,不能被賜予,要從學習而得。

I asked God to give me happiness.

我求神給我幸福快樂。

God said, No.

神說:不!

I give you blessings; Happiness is up to you.

我祝福你,但幸福愉快是你的選擇。

I asked God to spare me pain.

我求神免我於痛苦。

God said, No.

神說:不!

Suffering draws you apart from worldly cares and brings you closer to me.

苦難讓你厭棄塵世的煩憂,讓你更接近我。

I asked God to make my spirit grow.

我求神長養我的靈性。

God said, No.

神說:不!

You must grow on your own, but I will prune you to make you fruitful.

你要自己成長,但我會助你修剪荒蕪,富饒你的收成。

I asked God for all things that I might enjoy life.

我求神給我所有物質,令我可以享受生活。

God said, No.

神說:不!

I will give you life, so that you may enjoy all things.

我給予你生命,為此,你可以享受一切。

1 則留言:

kaotaiwan 提到...

好棒的一篇文章, 讓我們有很好的省思, 不但對神的心意有認識, 更是可以省察我們信仰的深度.

月行事曆